vrijdag 2 september 2011

Kaitatari Umanga Matua

Het is weer even geleden dat we wat van ons hebben laten horen. We hebben de uitzonderlijke winter overleefd, maar we hebben wel een maandagavond 1 uur zonder elektriciteit gezeten. Als je weet dat we hier enkel elektrische verwarmingstoestellen hebben, kan je je wel indenken dat het tegen het einde behoorlijk fris werd in huis. Een week later was het alweer prima weer en konden we in ons t-shirtje een prachtige maken wandeling in Eastbourne maken.

(Blogger doet vervelend met het uploaden van foto's - misschien kan ik later een fotootje plaatsen van het uitzicht op het Zuidereiland).

En vorig weekend was het ook mooi weer, dus zijn we naar de Wairarapa gereden, een streek vlakbij Wellington, waar je prachtige wandelingen kan maken. We hadden deze keer meer zin om lekker luxe te doen: we gingen naar een van de vele wijngaarden om de streek te proeven. Vynfields is de enige organische wijnmaker van Martinborough, maar belangrijker: ze hebben een hele mooie tuin waar je in alle rust van een wijnproeverij en lunch kan genieten. Zeker iets wat op de to do lijst komt voor iedereen die ons komt bezoeken.

Vandaag tenslotte ben ik gepromoveerd tot Kaitatari Umanga Matua, da's Maori voor Senior Business Analyst. Kwestie van ergens een blitz carriere maken ben ik dus lekker bezig: na exact 4 maanden een promotie, dat is niet slecht gedaan - al zeg ik het zelf. Mensen die willen weten waar ik me zoal mee bezig hou, kunnen een kijkje nemen op de igovt website. Het idee is om een soort van Nederlandse mijn.overheid.nl / Belgische mybelgium.be te implementeren. Enige nadeel is dat ze hier geen uniek nummer hebben om personen te identificeren: de privacywetgeving is hier nogal superstrikt, waardoor het verboden is voor overheidsinstellingen om dingen als IRD-numbers uit te wisselen. Ik voorspel dat ze dus nog een hele lange weg te gaan hebben eer ze een waterdicht online systeem hebben bedacht - dus ik ben niet bepaald bang om zonder werk te vallen ;)

1 opmerking: